Saturday, October 30, 2010

MINGGU 14 : JURNAL REFLEKSI

Sedar atau tidak kita sudah sampai ke minggu ke 14, ini bermakna ini adalah minggu terakhir dan selepas ini, kami semua akan menduduki perperiksaan akhir. Segala ilmu yang diperolehi akan kta curahkan untuk perperiksaan dan akan kite simpan untuk rujukan di masa hadapan.

untuk minggu yang terakhir ini kami telah diterangkan serba sedikit mengenai Tarian Singa. Saya sendiri pernah melihat tarian singa ini. Tarian ini sangat hebat kerana memerlukan tenaga fizikal yang kuat untuk menggerakkan singa tersebut. Saya sangat kagum dengan persembahan tarian singa.

Akhirnya setelah 14 minggu kite berjuang , kini tamat sudah semuanya. Segala penat lelah kita berbaloi selama ini, setelah semua tugsan siap dengan jayanya. Pada mata kasarnya memang agak membebankan, tetapi segala yang diberikan ini adalah untuk kepentingan kita kelak. Apa yang paling seronok untuk saya adalah akhirnya saya dapat mempelajari cara membuat blog, kerana sebelum ini saya terfikir bagaimana seseorang itu boleh membuat blog nya sendiri. Terima kasih En. Amran kerana memberi pendedahan ini kepada saya dan rakan-rakan. Pada pendapat saya perkara sepatutnya diteruskan untuk para pelajar akan datang.

Dengan wujudnya blog, saya dapat bertukar-tukar pendapat dengan rakan dan pensyarah sendiri. Ini memerlukan skill kemahiran berfikir dan dapat mempelajari sesuatu yang baharu. Nota-nota, pembentangan dan menjawab soalan boleh di buat melalui blog, mudah tapi kadang kala agak sukar apabila internet masalah, tapi semua itu dapat di atasi dengan tenang. Oleh itu, bagi saya penggunaan ICT melalui blog ini sangat menakjubkan dan teknik sebegini boleh di gunakan oleh para guru untuk tujuan pembelajaran yang baharu. Selain itu, penggunaan blog ini juga membolehkan kita berinteraksi dan meluahkan pendapat, bertanya soalan serta sebagainya.

Untuk semua kumpulan, tahniah atas pembentangan dan kajian yang dibuat..semuanya menarik dan pengorbanan anda semua pasti berbaloi-baloi~~
Pasti kenangan semasa membuat kajian lapangan adalah kenangan yang paling berharga.

Tahniah dan syabas saya ucapkan kepada semua rakan-rakan dan terima kasih saya ucapkan kepada pensyarah En Amran atas tunjuk ajar dan ilmu yang diberikan selama ini. Ia nya sangat berguna.. Kelas juga sangat menyeronokkan, kerana kami semua boleh bertukar-tukar pendapat dan pandangan..
Semoga kita semua berjumpa lagi.....


5 comments:

bancha on October 30, 2010 at 9:54 PM said...

maaf saudara redzuan, blog anda tidak mempunyai archive jadi saya tidak dapat melihat posting terdahulu.

Zulhilmi on October 31, 2010 at 12:26 AM said...

good luck =)

SMP2252 Liew on October 31, 2010 at 1:03 AM said...

ya... Blog anda juga tiada link blog ke blog kumpulan anda. Saya tidak tahu tajuk apa yang anda bentang.

Teoh Koh Sing on October 31, 2010 at 8:30 AM said...

good luck to u for the final exam ya....

SMP2252 Holoahshin on October 31, 2010 at 9:04 AM said...

congrats... !!

Post a Comment

 

Blog pelajar kumpulan A

Blog pelajar kumpulan B

Blog pelajar kumpulan C

SMP2252redzuan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template